Sunny day… // Sonniger Tag…

Foto0696

Spring is here and I enjoyed it today – sitting on the balcony, with sunglasses and music on my ears. It ended with me falling asleep and my face being quite a bit reddish due to the sun. Afterwards I woke up with itchy eyes and unable to actually breathe properly, experiencing the downside of this spring/summer weather explosion – so I went to the pharmacy to get me some anti-allergical nose spray – and of course, when I hopped onto the bike, a few minutes later , raindrops were falling but luckily it didn´t start with the real rain.
The rest of the afternoon I spent with browsing for universities, jobs and internships…found some interesting offers and wrote two application letters…let´s see. Oh and I got a “no” from 1. FC Köln where I had applied for an internship position…this club clearly is not able to operate in the first leage – management and sports side 😉 I am just kidding, you just gotta take such “no”s with humor 😉

Also, I hope that this time, selling my signed Turisas single is gonna work…the deal is mostly signed, let´s see if I have the money on my account during the next few days – I would be really happy, need the money.

————————————-

Frühling ist da und ich habe das heute genossen – ich saß auf dem Balkon, mit Sonnenbrille und Musik auf den Ohren. Das endete damit, dass ich eingeschlafen bin und als ich aufwachte war mein gesicht doch schon etwas rötlich dank der Sonne. Auch juckten meine Augen und ich konnte nicht wirklich atmen, das ist absolut die dunkle Seite der Frühlings/Summerwetter-Explosion im Moment – daher bin ich zur Apotheke und habe mir ein anti-allergisches Nasenspray geholt  – und natürlich hat es angefangen zu tropfen als ich mit dem Fahrrad losfuhr, aber wenigstens fing es nicht an wirklich zu regnen.

Den Rest des Nachmittags habe ich damit verbracht, nach Universitäten, Jobs und Praktika zu schauen…habe ein paar interessante Sachen gefunden und zwei Bewerbungen losgeschickt…mal schauen. Oh und ich habe eien Absage vom 1. FC Köln bekommen bezüglich des Praktikums für das ich mich beworben hatte…dieser Verein ist einfach nicht fähig erstklassig zu sein – Management und Sport bezogen 😉 Ich scherze nur, aber man fängt an solche Absagen mit Humor zu sehen 😉

Außerdem hoffe ich, dass der Verkauf meiner signierten Turisas Single dieses mal klappt…das Ganze ist weitgehend abgewickelt, mal schauen ob ich das Geld in den nächsten tagen auf meinem Konto haben werde – das würde mich wirklich freuen, ich brauche das Geld.

Advertisements
This entry was posted in Germany/Deutschland and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s