Already December – gimme some snow! // Schon Dezember – gebt mir etwas Schnee!

IMG_6816 KopieWow, it is already December and 1st advent – time starts running now, it is fascinating. I more and more start looking back on the year, and realized I should write my yearly flashback, but this time it´s gonna be a lot to write, probably even more than the last years.

It feels weird though to have December and when I look outside into the garden it is all green . It feels so terribly wrong! But anyways, I have my plans for Christmas and till after New Year´s Eve settled, Southern Germany here I come. But actually I really am not in Christmas or advent mood at all.

Job wise it all looks still pretty dark, but I am giving my best day after day, writing applications and trying not to lose hope. Which is hard when you feel stressed and thus your health suffers (struck down by an evil cold right now).

Therefore, someone send me some snow to make little Carina happy 😀

————————————————–

Wow, es ist schon Dezember und 1. Advent – die Zeit fängt an jetzt wirklich zu rennen, faszinierend. Ich blicke mehr und mehr auf das Jahr zurück und sollte auch bald anfangen meinen jährlichen Rückblick zu schreiben, aber dieses Mal gibt es einiges zu erzählen, wahrscheinlich noch mehr als in den letzten Jahren.

Es ist irgendwie seltsam, dass es Dezember ist und wenn ich nach draußen in den Garten schaue ist alles grün. Es fphlt sich so falsch an! Aber na ja, ich habe meine Pläne für die Zeit von Weihnachten bis nach Silvester jetzt stehen, Süddeutschland, ich komme. Aber eigentlich bin ich absolut nicht in Weihnachts- oder Adventsstimmung.

Was meine Jobsuche angeht sieht es immer noch düster aus, aber ich gebe Tag für Tag mein Bestes, schreibe Bewerbungen und versuche die Hoffnung nicht zu verlieren. Das ist aber schwer, wenn man einfach gestresst ist und die Gesundheit daher nicht mehr so möchte (im Moment habe ich jetzt eine wirklich fiese Erkältung).

Daher, jemand schicke mir bitte etwas Schnee damit die kleine Carina glücklich ist 😀

Advertisements
This entry was posted in Germany/Deutschland. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s