Crazy 2014 // Verrücktes 2014

So we´re having 2014 already for 4 days, and on the one hand it feels like ages and on the other hand I still feel like being stuck in 2013. Certain habits I wanna ditch will need quite some time, but I will manage. My first gym session happened yesterday and my muscles had more power than alltogether during the past weeks, which really surprised me after having had a really busy and stressful office day.

Right now there is ski jumping on TV, and it´s 4 Hills Tournament. Thomas Diethart has won his first competition, and now is one of the favourites – the competition today is not going too well in Innsbruck, the wind makes it extremely unfair, watching it is just somehow no fun.

Earlier on I was checking out apartments together with my dad, the first we viewed was way too small, a bigger one there I cannot afford, but we viewed another one which I really fancy so I hope this one would be working out, but let´s see what comes!

————————————————-

Seit 4 Tagen ist schon 2014, und auf der einen Seite fühlt es sich an als wäre es schon viel länger 2014, auf der anderen Seite habe ich das Gefühl noch in 2013 festzustecken. Manche Angewohnheiten, die ich loswerden will, werden einiges an Zeit brauchen, aber ich schaffe das schon. Mein erster Sportstudio-Besuch war gestern und meine Muskeln hatten mehr Kraft als in den letzten Wochen zusammen, was mich wirklich überrascht hat nachdem ich einen wirklich anstrengenden Tag im Büro hatte.

Im Moment läuft Skispringen im Fernsehen, und es ist die Vierschanzentournee. Thomas Diethart hat schon seinen ersten Wettkampf gewonnen und ist jetzt einer der Favoriten – der Wettkampf heute in Innsbruck ist nicht so toll, der Wind macht die Sache extremst unfair, sich das anzuschauen macht irgendwie nicht so sehr Spaß.

Davor habe ich zusammen mit meinem Vater Wohnungen besichtigt, die erste Wohnung die wir uns anschauten war vel zu klein, eine größere dort kann ich mir nicht leisten, aber die zweite die wir uns ansahen, die gefällt mir richtig gut, und ich hoffe, dass es mit der Wohnung klappt, aber mal schauen was passiert!

Advertisements
This entry was posted in Germany/Deutschland. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s