Put your leg up! / Leg dein Bein hoch!

Now that I am on sickleave for the rest of the week, I am trying to use this time wisely – also for writing this blog entry, for example.

As some of you might have wondered already from one of my last entries where I stated that I was walking on crutches…here you now get the explanation.

At the medieval market I stumbled and twisted my left ankle, but didn´t go to the doctor´s because I thought it would heal all fine on its own. And so it did, because I put all weight onto my right foot and ankle. And now guess what. My left foot is all fine, but because of too much stress for my right ankle, the muscles and nerves there couldn´t handle it anymore and the pain had grown immense.

This is why I went to some emergency doctor´s office last Wednesday and was given the crutches and told to tape it and put some painkilling creme on it. So I did, and it had gotten already better – except the fact that now my hands, wrists, arms and muscles in my upper body are hurting very much due to the crutches.

Today I finally had an appointment with a proper doctor, an orthopedist – and had my ankle checked properly. Nothing broken or ripped apart, just really overly stressed. Got a tighter tape that needs to stay on until Sunday at least, maybe even Monday. But by then it should be all fine, if I rest. And this is why I was put on sick leave, to rest and to put up the leg since the tape otherwise really doesn´t feel nice if the leg is swelling…

I was funny enough to actually start a day by day little diary on this time with crutches, which I will be posting once it is all over – full of showing how the mood can shift within minutes when facing ignorant people and public transport…

Jetzt wo ich für den Rest der Woche krankgeschrieben bin, versuche ich diese Zeit gut zu nutzen – auch dafür, zum Beispiel diesen Beitrag zu schreiben.

Wie sich einige vielleicht schon gewundert haben, als ich in einem meiner letzten Beiträge erwähnt habe, dass ich auf Krücken gehe…hier bekommt ihr nun die Erklärung.

Auf dem MPS bin ich gestolpert und habe meinen linken Fuß umgeknickt, aber ich bin nicht zum Arzt weil ich mir dachte dass es schon alleine heilen würde. Und das ist ja auch passiert, weil ich den Fuß entlastet habe und alles Gewicht auf den rechten Fuß und das Fußgelenk gepackt habe. Und jetzt ratet mal…genau, dem linken Fuß geht es prima, aber da ich den rechten Fuß überbelastet habe, streiken die Muskeln und Nerven im rechten Fuß und die Schmerzen wurden immens.

Das ist auch der Grund wieso ich letzten Mittwoch zum Notfallarzt gegangen bin, und dort habe ich auch die Krücken bekommen, mir wurde gesagt dass ich den Fuß verbinden soll und eine schmerzhemmende Salbe draufschmieren soll. Das habe ich gemacht und es wurde auch schon besser – abgesehen davon, dass jetzt meine Hände, Handgelenke, Arme und Muskeln im ganzen Oberkörper wehtun dank des Laufens auf Krücken.

Heute hatte ich einen Termin beim richtigen Arzt, einem Orthopäden – dort wurde mein Fußgelenk auch untersucht. Nicht gebrochen oder gerissen, nur sehr überbeansprucht. Ich habe einen Zinkleimverband bekommen, der bis mindestens Sonntag oder Montag am Fuß bleiben muss. Aber dann sollte alles wieder okay sein, wenn ich mich schone. Und das ist auch wieso ich krankgeschrieben wurde, um mich zu schonen und das Bein hochzulegen, da der verbundene Fuß sich sonst schrecklich anfühlt wenn er anschwillt …

Ich war humorvoll genug, um ein kleines Tagebuch zu beginnen, über die Zeit mit Krücken – und das werde ich veröffentlichen wenn das Ganze vorbei ist – die Zeilen zeigen, wie schnell sich in wneigen Minuten die Laune von gut zu schrecklich wechseln kann, wenn man es mit ignoranten Leuten oder öffentlichen Verkehrsmitteln zu tun hat.

 

Advertisements
This entry was posted in Germany/Deutschland. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s