Rain, snow, wind and blood // Regen, Schnee, Wind und Blut

IMG_9952

Sorry for the delay, but sometimes life keeps me busy – positively and negatively as I was in the cinema yesterday and today struck down halfway through the day with migraine, and therefore couldn´t hit the “publish” button…

Wednesday, 28.01.2015

How to end the day – right, with an allergic reaction to the bathing essence that you wanted to enjoy. No, this clearly is no fun at all, especially since I wanted to enjoy and set a highlight to the day. Well, I failed. In the morning I was at the employment office to ensure that in case my contract later on will not be extended, that I will at least get money from the government. I dislike employment offices, but at least the people here were nice…

Tuesday, 27.01.2015

Badminton time again – I was totally not enthusiastic, as I was really tired, but the fun came when we started playing. In the end, after nearly an hour my knee injury came back worse than before, and I had to end my badminton time. Anyways, at home I did a frustration evening with hot bath, chocolate ice-cream and good food. That made my mood better, but the pain unfortunately remained…

Monday, 26.01.2015

Project management class again, another long and dreadful Monday. And no, I clearly do not like Mondays, and the course does not exactly make this any better as the course still isn´t feeling too useful. It feels like a waste of time, but I am hoping that it will change soon. Hope does last.

Sunday, 25.01.2015

Sunday, sunshine and some snow rests – time for a lovely walk, checking out the cemetery here in Tonndorf. I have always been driving by in the bus, but never actually seen it. Lovely cemetery, I might go back and take some photos at some point – maybe once there is snow again because it then looks so peaceful. The rest of the day I spent with sorting documents and watching stupid series on TV…

Saturday, 24.01.2015

Ultimate boredom – taking photos of myself, blogging, pre writing new blog entries, tidying up and and and – loads of things that I usually just need to do during the week. A bit of snow was also falling, quite a surprise here in Hamburg – after rain and wind came snow. Crazy weather, but only when it stopped in the evening I went out for a longer walk to get some fresh air and get a clear head again…

Friday, 23.01.2015

A clearly unglorious day for me – highlight of the whole misery was me cutting my finger badly when chopping onions. It was bleeding for 15 minutes straight, and the pain that followed was intense. I cannot move the finger, and the pain goes up to my elbow and spread into all of my fingers…that ended the day really quick…

Sorry für die Verzögerung, aber manchmal hält mich das Leben gut auf Trab – im positivem und negativem Sinne, da ich gestern im Kino war und dann den halben Tag mit  Migräne niedergestreckt war und deshalb nicht den “veröffentlichen”-Knopf drücken konnte.

Mittwoch, 28.01.2015

Wie beendet man den Tag – genau, mit einer allergischen Reaktion auf einen Badezusatz, den man sich neu gekauft hatte und genießen wollte. Nein, das macht wirklich keinen Spaß, besonders da ich entspannen wollte und dem Tag ein Highlight geben wollte. Na ja, ich habe da ein wenig versagt. Morgens war ich beim Arbeitsamt gewesen um mich arbeitssuchend zu melden, da falls mein Vertrag nicht verlängert wird, ich wenigstens dann Geld vom Staat beziehen kann. Ich mag Arbeitsämter nicht, aber wenigstens waren die Leute in diesem wirklich nett…

Dienstag, 27.01.2015

Badminton, endlich wieder – ich hatte absolut keine Lust, aber der Spaß kam dann, als ich angefangen habe zu spielen. Am Ende und nach einer knappen Stunde kam dann meine Knieverletzung wieder hervor, und schlimmer als zuvor- und ich musste aufgeben für den Tag. Zuhause habe ich dann einen Frustrations-Bewältigungs-Abend gemacht: heißes Bad, Schokoladen-Eis und gutes Essen. Das hat zwar meine Laune verbessert, aber die Schmerzen im Knie blieben.

Montag, 26.01.2015

Projektmanagement-Kurs mal wieder, ein weiterer langer und nerviger Montag. Und nein, ich mag Montage nicht, und der Kurs macht das nicht gerade besser, da er immer noch nicht wirklich nützlich ist, so vom Gefühl her. Fühlt sich an wie verschwendete Zeit, aber ich hoffe, dass sich das bald ändern wird. Die Hoffnung hält an.

Sonntag, 25.01.2015

Sonntag, Sonnenschein und ein paar Schnee-Reste – Zeit für einen Spaziergang, ich habe mir den Friedhof angeschaut hier in Tonndorf. Ich bin an ihm immer mit dem Bus vorbeigefahren, aber ihn nie wirklich gesehen. Es ist ein schöner Friedhof, vielleicht werde ich noch einmal hingehen und irgendwann Fotos machen – vielleicht wenn wieder Schnee liegt, dann sieht es so friedlich aus. Den Rest des Tages habe ich damit verbracht, Dokumente zu sortieren und dumme Serien im TV zu schauen…

Samstag, 24.01.2015

Ultimative Langeweile – ich habe Fotos von mir selbst gemacht, Blog geschrieben, neue Beiträge vorbereitet, aufgeräumt und und und – massig Dinge, die ich eigentlich während der Woche machen müsste. Ein bisschen geschneit hat es auch, und das ist echt eine Überraschung hier in Hamburg – nach Regen und Wind kommt also Schnee. Verrücktes Wetter, aber erst als es normaler war am Abend bin ich dann spazieren gegangen, ein bisschen frische Luft um den Kopf frei zu bekommen.

Freitag, 23.01.2015

Definitiv ein nicht glorreicher Tag für mich – Highlight des ganzen Tages war dann, als ich mich richtig fies beim Zwiebeln schneiden in den Finger gesäbelt habe. Der hat dann für 15 Minuten schön arg geblutet, und die Schmerzen die darauf folgten waren echt fies. Ich kann den Finger nicht bewegen, und die Schmerzen gehen bis in den Ellbogen hoch und haben sich auch in der ganzen Hand verteilt…das hat den Tag wirklich sehr schnell beendet…

Advertisements
This entry was posted in Germany/Deutschland. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s